موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

عکاسی فیلم سینمایی

عکاسی در فیلم سینمایی

در عکاسی فیلم سینمایی نکات بسیار مهمی اهمیت دارد که یک عکاس سینما باید بداند .

در حالی که عکاسی در سینما کاری بسیار سخت و دشوار است  اما جذابیت ها حساسیت‌هایی که دارد این کار را  به یک حرفه ی مجزا در سینما معرفی کرده است.

عکاسی در فیلم سینمایی باید دقیقاً نشان دهنده حال و هوا و فضای فیلم و فیلمبرداری باشد و به اصطلاح در عکس ها باید سوژه ها و عناصر مربوط به فیلم  مانند ژانر فیلم ، عناصر بصری در فیلم ، زوایای گوناگون فیلم برداری ، اشخاص و در نهایت معرف کامل یک فیلم باشد.

عکس هایی که از صحنه های مختلف فیلم ها گرفته می شود  معمولاً در بروشور و کاتالوگ فیلم ، داخل سینماها بعنوان پوستر و یا حتی در مطبوعات مورد استفاده قرار می گیرد.

و معمولاً بهترین عکس  به عنوان پوستر فیلم قرار می گیرند. (البته با کار گرافیکی دقیق روی آن عکس)

افراد بسیاری پا در این عرصه عکس برداری سینما گذاشتند و بعد از مدتی این کار را کنار گذاشتند . عده ای دیگر در این عرصه مانده اند و با سلیقه و خلاقیت های خود این حرفه مهم سینما را هر چه بیشتر به پیش می برند.

بسیاری از عکاسان به کار عکسبرداری از بازیگران معروف می پردازند که اغلب آن ها در مطبوعات و مجلات منتظر میشوند.

عکاسی فیلم سینمایی

از عکاسان حرفه ایی در عرصه سینما میتوان به نام های زیر اشاره کرد :

جرج ایستمن

جرج ایستمن در سال ۱۲ ژوئیه ۱۸۵۴ به دنیا آمد و در سال ۱۴ مارس ۱۹۳۲ از دنیا رفت .  او مخترع فیلم رول کار آفرین و بنیانگذار آمریکایی کمپانی کداک است . جرج کسی است که عکاسی را برای همه ی مردم جهان ممکن ساخت .

برقراری دانشکده موسیقی ایستمن و دانشکده های دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه روچستر .

کمک به ساخت پردیس دوم دانشگاه ام آی تی در کنار رودخانه چارلز و اهدای آن به دانشگاه همپتون .

ارائه بودجه برای کلینیک های در لندن و دیگر شهرهای اروپایی برای کمک به ساکنان کم در آمد .

از جمله فعالیت های بشر دوستانه او بود .

عکاسی فیلم سینمایی

مایبریج

ادوارد مابیریج نام اصلی او ادوارد جیمزکاگریج عکاس اهل انگلستان بود . وی در سال ۱۸۳۰ میلادی در شهر کینگستون اپان تمز انگلستان زاده شد . وی عکاسی حرکت نگار بود .  مایبریج در ۱۸۶۷ نخستین مجموعه ی عکس خود را با عنوان مناظره دره یوسمیتی منتشر کرد .

دستیابی به نخستین کاربرد صفحه خشک ، ساخت دستگاه زئوپراکسیکوپ .

دارا بودن کامل ترین بایگانی موجود از تصاویر حرکات حیوانات را اشاره کرد . از دستاوردهای مهم او بود.

 

 مطالب بیشتر : عکاسی تئاتر   عکاسی صنعتی    زاویه دوربین با سوژه

 

عکاسی فیلم سینمایی

توماس وج وود

توماس وج وود سال تولد ۱۴ می ۱۷۷۱ سال وفات ۱۰ جولای ۱۸۰۵ فرزند سفالگر انگلیسی جوزایا وج وود که آزمایش هایی را در زمینه ی عکاسی با همکاری هامفری دیوی انجام داده بود .  حدود سال های ۱۸۰۰ توماس وجوود موفق به ایجاد عکس های خورشیدی  شد . با قرار دادن مستقیم اشیا کدری همچون برگ ها بر روی چرمی اندود شده با نتیرات نقره یا کلرید نقره شد .  پس از نور خوردن زیر آفتاب قسمت های غیر پوشیده چرم به تدریج تیره می شدند .  بنابراین بعد از برداشتن شی شکل سفیدی از آن اشیاء باقی ماند .  متاسفانه وجوود نمی توانست محدوده های سفید را که همچنان به نور حساس بودند حفظ نماید . مگر با شستشوی تصویر با صابون یا صیقل دادن چرم پس از خشک شدن .  حتی آن هم به تدریج تیره و محو می گردید .  وجوود به عنوان مسئول یک شرکت سفالگری اغلب مواقع برای تهیه طرح کلی خانه های اشرافی جهت هماهنگی با طراحی سرویس های ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> عکاسی   فیلم سینمایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.