موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک (بخش اول)

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک (بخش اول)

در نوع زندگی امروز بشر ، به دلیل کوچکتر شدن فضاهای زندگی نسبت به قبل ، از خانه های بزرگ و حیاطدار به زندگی آپارتمان نشین متراکم ، مصنوعی و گلخانه ای ، و در ازای آن ، توسعۀ طول و عرض صفحات تلویزیون ، تلفن های همراه ، رایانه ها و تابلوهای تبلیغاتی ، نیاز به وجود حرکت خصوصاً در انواع این رسانه ها بیشتر از پیش احساس می شود. در این دوره ، فضاهای وسیع محیط های زندگی در گذشته و تابلوهای هنری با سبکهای آن قرون جای خود را به صفحات دیجیتالی با تصایر پرتحرک و رفته رفته تعاملی می دهند. انسان پر تحرک دیروز در این فضای تنگ و محدود همواره غرق در حیات پر تحرک محیط رسانه ای می شود. در همین راستا ، هنرمندان به طور متقابل با حساسیت زیاد و درک شرایط ، فضایی متناسب خلق می کنند تا بتوانند میان نیازهای بشری با وضعیت روز تعادل برقرار کنند. کپس می گوید: محدودیت های سیستم عصبی ما ، نه تنها تعداد و گستره ی واحدهای بصری ای را که می توانند مثل یک کل درک شوند ، یعنی نه تنها محدودیت های فضایی را ، بلکه حتی محدودیت های تجربۀ فعال بصری را نیز تعیین میکند.
نمی توانیم مدتی دراز رابط های ایستا را بنگریم و علاقۀ خود را از دست ندهیم؛ همانطور که ممکن نیست مدت زیادی در اتاقی دربسته که ذخیره اکسیژن آن زود به پایان میرسد زنده ماند. تصویر به مثابه تجربه های زنده نمی تواند برای مدتی طولانی در ساختاری منجمد بماند برای آنکه تصویر ارگانیزمی زنده باشد لازم است مناسبات درونی مدام تغییر یابند به چشم و ذهن باید با مناسبات بصری پرتحرک خوراک رساند. تنها این تنوع مراجع می تواند انگیزه ضروری برای تمرکز دقت روی سطح تصویر را تدارک ببیند. تغییر، تحرک میافریند .

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تکرار حرکت دایره وار رنگ

در هنر ، حرکت ویژگی های خاص بیانی خود را می یابد ونگوک با تکرار حرکت دایره وار قلم موی خود ، چیزهایی را که مییبیند به روش ابداعی خود خلق می کند . سورا نیز برای بیان خاص خود از تکرار نقاط استفاده می کند .
واسیلی کاندینسکی ، که آثار و نظریه هایش الهام بخش بسیاری از انیماتورهای انتزاعی بوده ، علاقه ی زیادی به موسیقی دارد. او می گوید نقاشی که هی چگونه جذابیتی در بازنمایی ناب اثر هنر یاش نمی بیند و توسط آن نمی تواند زندگی درونی اش را بیان کند ، چاره ای جز حسرت خوردن به موسیقی که یکی از غیر مادی ترین هنرهای امروزی است ندارد. طبیعتاً اوبه این موضوع می اندیشد که روشهای موسیقایی را در هنر خود به کار گیرد. به همین دلیل است که امروزه از ریتم درآثار انتزاعی استفاده شده و به طور مکرر ازرنگ در این فیلم ها به کار گرفته می شود.
این به درستی نشان از توجه هنرمندان ازدیرباز به جذابیت و حضور عناصر پویا درآثارشان می باشد.
گیرنده های حسی ما گاهی حرکت واقعی و برخی اوقات فرضی از حرکت را دریافت می کنند که حاصل خطای دید انسان است، داده های حرکتی متنوعی که زاییده ی جامعه امروز و سرعت تحمیل شده بر آن است در قالب های جدیدی تجسم می یابند. نقاشی متحرک ، تیزرهای تبلیغاتی ، تابلوهای LED و… نمودی جدید از بازسازی حرکتند. احساس سقوط یا صعود اشیاء به تناسب وزنشان چیزی است که در ناخودآگاه حسی ما ، به دنبال تجربه های متعدد و پی در پی ما وجود دارد . در هنرهای تجسمی به خصوص آن دسته از هنرها که به انتقال پیام و ارتباط بیشتر با عموم و فرهنگ بصری جامعه توجه دارند تأکید هنرمندان بر عناصر جذابیت اثر مشهود است. استفاده از نشانه های تصویری در این آثار دستمایه های بالقوه القای معانی هستند و به همین منوال تأثیرگذاری حرکت بر دیگر عناصر و در ادامه آنها میتواند آن را تقویت نماید.

 

 

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تقریباً هر طرح گرافیکی سه هدف اصلی دارد؛

۱) جلب توجه
۲) خلق یک حالت بصری فراموش نشدنی
۳) مخابره یک پیام

 

مخابره یک پیام ،بهترین راه به نتیجه رسیدن دو هدف اولیه در نظر گرفتن تأثیر بصری است. طراحی و لی آوت پروژه ی شما تعیین خواهد کرد که آیا هر شخص برای آنچه به عنوان پیغام ارتباطی عرضه می کنید به قدر کافی توقف میکند. ارزشمندترین متن یکآگهی تبلیغاتی در جهان احقاق خوانده شدن ندارد اگر شما نتوانید خواننده را جذب کنید و تنها راه برای آن عوامل بصری است .حرکت در تبلیغات محیطی وسیله ی اصلی افزایش توجه و البته مؤثرترین محرک برای حس بینایی است. کوچکترین جابجایی و تغییر در محیط دیداری موجب جلب توجه می شود. پس برای جلب بیشتر توجه مخاطب ، عناصری که حرکت دارند، آن بخش از موضوع است که قصد تمرکز بیشتر بر روی آن وجود دارد. با توجه به حساسیت قوه ی بینایی انسان، مهمترین وظیفه ی گرافیک متحرک در هرگونه تبلیغات ، جلب توجه بیشتر مخاطب است. تاریخچه ی طراحی گرافیک متحرک در ابتدا فصل مشترکی با انیمیشن و سینما دارد. از آغاز پیدایش انسان ، در دستیابی به احساس حرکت در هنر تلاش شده است. تاریخ تصاویر متحرک به نقاشی های اولین تصاویر متحرک دنیا در دور جام منقوش و سفالین شهر سوخته سیستان، غارهای لاسکوی فرانسه...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.