موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

تعریف ما از فیلم مستند

تعریف ما از فیلم مستند چیست ؟

در اینجا قصد داریم تا به ساده ترین راه ممکن فیلم مستند را برای شما شرح دهیم .
به فیلمی مستند گفته می شود که از لحاظ توصیف فیلم با فیلم های دیگر تفاوت داشته باشد .
فیلم مستند را می توان به عنوان یک تکنیک فیلمسازی ، یک سنت سینمایی و شیوه ای از تقابل با مخاطب که همیشه در حال تحول است و هیچ مرزبندی ندارد تعریف کرد .
از چیزهایی که سبک مستند را از دیگر سبک های سینمایی جدا می کند می توان به نقطه نظر هنری ، نوع بیان پیام ، مطالب اخلاقی و ایدئولوژیک اشاره کرد .
فیلم های مستند با هدف تغییر در جهان شناسی مخاطب ، تغییر دیدگاه و حتی سبک زندگی در مخاطبان ساخته می شود .
ایده برای ساخت فیلم مستند نا محدود است به طوریکه شما می توانید در همه ی زمینه ها کار کنید . به طور مثال می توانید در مورد سیاست ، جغرافیای کشورها ، تاریخ ، حیات وحش ، سبک زندگی ، وضعیت معیشتی ، بهران های زیست محیطی ، حیات وحش و هزاران موضوع دیگر که دغدغه ی بشر است می توانید فیلم بسازید.
اصل اول کارگردانی مستند بی طرفی کارگردان نسبت به سوژه است . برای فیلمسازی مستند باید حقایق را آنگونه که هست به تصویر کشید هر چند این کار بسیار سخت و دشوار است و شاید مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیایید.
ما در کشورهایی که در آن ها آزادی مطبوعاتی کمتری وجود دارد شاهد به زندان افتادن صدها مستند ساز به زندان های سیاسی هستیم.

 

 

به فیلم مستندی می توان فیلم خوبی گفت که بیشترین حقیقت را در خود جا داده است.
حقایق را آنگونه که است به تصویر بکشیم حتی ممکن است اینها با عقاید و ایدئولوژیگ مستند ساز تفاوت داشته باشد لذا در مقابل دیدگاه کلی و چشم انداز کار در فیلمسازی مستند همین است.
یک اصل در مستند سازی بسیار مهم است و آن این است که موفقیت هر فیلم و فیلمسازی را مخاطبان آن مشخص می نمایند .هر چه قدر که فیلم بتواند با مخاطب خود همزاد پنداری و نزدیکی بیشتری داشته باشد آن فیلم موفق تر است . در این جا قصد داریم شما رو با زیربا تعدادی از زیر شاخه هایی از ژانر مستند آشنا کنیم .

تعریف ما از فیلم مستند چیست

تعریف ما از فیلم مستند چیست

مستند واقعی یا واقع گرا

مستند واقعی یا واقع گرا اولین نوع فیلمسازی و اولین تجربه ها و سیاه مشق ها در هنر هفتم بود .  در این نوع مستند روایت و داستان می تواند جنبه باز سازی شده داشته باشد. با توجه به این مهم که بازسازی باید از متن اصلی رویداد و آنچه قبلا به وقوع پیوسته است برداشت شود .

مستند رومانتیک یا طبیعی گرا

در این گونه از مستند باید همواره حضور حقیقت مثلا حضور مردم در مکان و زمان حقیقی طبیعی نشان داده شود .

مستند تبلیغاتی و خبری

استفاده از فیلم هایی که قبلا تهیه شده است و تدوین دوباره ی آن ها...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تعریف ما از فیلم مستند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.