موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

در این مقاله به آموزش فیلمبرداری انتزاعی و شش نکته مهم درباره آن می پردازیم .
شاید وقت آن رسیده است که دوربین فیلمبرداری را بردارید و وقت خود را برای ثبت تصاویر خلاقانه و سرگرم کننده پر نمایید . در این مقاله می خواهیم راجع به یکی از سبک های عالی و خلاقانه فیلمبرداری صحبت نماییم .
اگر این سبک را امتحان نکنید حتما روزی پشیمان خواهید شد . در این سبک فیلمبرداریقرار است تصاویر را بدون توجه به رنگ ، نور ، جزئیات موجود در شی ثبت نماییم.
در این صورت می توان یکی از خلاقانه ترین تصاویر ممکن را ثبت نمود . این سبک که به فیلمبرداری انتزاعی معروف است در واقع سبک بازی با فیلمبرداری به شمار می رود به عبارت دیگر شما در فیلمبرداری انتزاعی در حال بازی هستید. ابزارهای مهم برای این هنر خلاقانه ، ایده ها و احساسات شما برای کار و بازی با عناصری مانند رنگ ها و خطوط ایجاد می شود ، تصاویر بدون در نظر گرفتن بعد واقع بینانه آن است ، دیگر ابزار های موجود برای این سبک ( که یک دوربین فیلمبرداری و یا یک گوشی هوشمند با دوربین مناسب است) را از قبل دارید . با توجه به این ابزار و وسایل می خواهیم نگاهی به روش های خلق تصاویر احساسی و انتزاعی بیاندازیم .

فیلمبرداری به شکل آزاد و ساده

از نکات مهم برای آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، فیلمبرداری به شکل آزاد و ساده است .
ساده ترین روش برای ایجاد تصاویر انتزاعی این است که رنگ و خطوط را از اشیاء دور کنید تا به شکل آزاد و ساده انجام گیرد ، در این سبک فیلمبرداری می توانید دوربین را به راحتی حرکت دهید بدون اینکه نگران باشید که چارچوب های فیلمبرداری را نادیده بگیرید . ین کار برای شما آزادی عمل به همراه دارد و می توان از آن به عنوان فریاد فیلمبرداری نام برد .
برای راهنمایی شما در این سبک باید بگوییم که اول سرعت شاتر را به ۱/۱۰ ثانیه تغییر دهید ، در این سبک بهتر است که ابتدا تنظیمات شاتر در اولویت قرار بگیرد .
سپس با توجه به سرعت شاتر دیگر تنظیمات را اعمال نمایید ، وجود ISO کم مانند ۱۰۰ و یا کمتر نیز به شما کمک می کند . برای این نوع فیلمبرداری شما به سرعت شاتر کم و نیز نور کم احتیاج دارید در غیر این صورت فیلم های شما از بین خواهد رفت ، برای ثبت تصاویر بهتر است ابتدا چند نمونه فیلمبرداری نمایید سپس از سوژه در حال حرکت و یا با دوربین متحرک فیلمبرداری نمایید ، برای این کار می توانید از اشیاء مستطیلی در زاوایای مختلف و یا عناصر دایره ای در حالت چرخش های تصادفی فیلمبرداری نمایید . بهترین کار این است که به خارج از منزل بروید و سوژه های مختلفی را برای فیلمبرداری پیدا کنید و تمرین نمایید .

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

سوژه های متحرک و پر جنب و جوش

بهتر است از سوژه های متحرک و پر جنب و جوش مانند قطار و یا اتومبیل های در حال حرکت استفاده نمایید .
این روش را اغلب فیلمبرداران برای آیتم های رنگارنگ به کار می برند . معمولا روش بهتری برای ایجاد تصاویر خلاقانه و به کار بردن رنگ ها به شکل درهم و تصادفی به شمار می رود این روش بسیار شبیه کار با نور می باشد . بدون انکه نوری منتشر شود و در نهایت نتیجه پایانی ، وجود رنگها به شکل جسورانه است ، در این روش باید مراقب رنگ های سفید ، زرد و دیگر رنگ های خاص و فوق العاده باشید . خواص این رنگ ها ممکن است منجربه سانسور و یا دادن اطلاعات بیش از حد شود لذا باید به اینکه هر رنگ باید شات مربوط به خود را پوشش دهد دقت نمایید .

لنز زوم

یکی از روش های مناسب برای آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، حذف مرجع است . برای این کار لنز زوم بهترین دوست شما خواهد بود . ثبت تصاویر با لنز های گسترده باعث می شود که اغلب دیدگاه های ما در قاب حضور داشته باشند نه رنگ ها و احساساتمان . استفاده از لنز های زوم باعث می شود که بتوان ارتباطی بین اشیا موجود و احساسات ما ایجاد شود به همین دلیل در ثبت تصاویر انتزاعی به ما کمک می کنند . استفاده از این لنز ها به شما اجازه می دهد که تصاویر را بزرگتر از آنچه هستند ثبت نمایید . با نزدیک شدن بیشتر به سوژه و نمایش جزئیات و انتخاب آنها بیشتر می توانید با موضوع انتزاع در فیلم بازی کنید و آن را نشان دهید .

فیلمبرداری از اشیاء موجود

برای اینکه بتوانید به ثبت تصاویر اتنزاعی بپردازید . بهتر است که فیلمبرداری از اشیاء موجود در اطراف خود را به دقت و نگاهی متفاوت آغاز نمایید . این کار یکی از روش های سرگرم کننده به شمار می رود توانایی شما را در متفاوت دیدن و پیدا کردن راهکار های مختلف فیلمبرداری در این سبک بالا می برد . توجه داشته باشید برای این کار می توانید از تغییر و تحول در نور پردازی استفاده بهینه نمایید . می توانید برای ایجاد تصاویر خاص ، از شیشه های رنگی ، بلوک های شیشه ای ، ژل ، مایعات مختلف ، روغن ، وازلین و … بر روی سطح این شیشه ها استفاده نمایید .
شما در این سبک فیلمبرداری دستتان باز خواهد بود تا از هر روشی برای اجرای ایده های خلاقانه خود استفاده نمایید .

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> http://episodefilm.com/آموزش-فیلمبرداری-انتزاعی/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.