تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در هر کسب کاری است. بسیاری از سازمان ها برای رسیدن به اهداف خود از تبلیغات استفاده می کنند. موفقیت یا ناکامی بسیاری از سازمان ها در کیفیت فعالیت های تبلیغاتی آن ها نهفته است.
بنابراین، لازم است تبلیغات به شکلی کارا و موثر صورت پذیرد. فعالیت های تبلیغاتی باید با کارشناسی بیشتری طراحی شوند کسب و کارها باید روی نتیجه بخش بودن پذیرش تبلیغات از سوی مشتریان با توجه به گرایش ها نیاز های آنان ، تمرکز کند با ارائه خدمات ارزش افز ده، فرایند پذیرش تبلیغات را کامل کنند . تبلیغات نه تنها ضرورتی برای سازمان های تجاری بزرگ است، بلکه برای کتابخانه ها نیز ابزاری مفید حتی ضروری است. تبلیغات شامل پیام یا پیام هایی است که اهداف متفاوتی را دنبال می کند. این اهداف دارای دو ویژگی کلیدی ۱) اطلاع رسانی آگاهی ۲) اقناع هستند.
تبلیغات کارکردی موثر و پر نفوذ دارد و می تواند چارچوب فکری ، الگوی رفتاری ، نظام ارزشی شیوه تعامل مردم با محیط دیگران را تحت تأثیر قرار دهد. ازجمله این تاثیرات می توان به مواردی مانند ایجاد آگاهی ، ایجاد نگرش مثبت ، ایجاد تقاضا اشاره کرد.
یکی از ابزارهای مهم تبلیغات ، رسانه ها هستند. رسانه در فرهنگ لغت به معنای هر وسیله ای که پیغامی را از جایی به جایی برساند عنوان شده است. رسانه در اصطلاح روزنامه نگاری به دو دسته جمعی و گروهی تقسیم می شود. رسانه های جمعی به ابزارهایی اطلاق می شوند که اولاً بین فرستنده و گیرنده ارتباط یک سویه برقرار می کنند درثانی پیام ها به صورت عام و کلی ارسال می شود.
نقش تیزر تلویزیونی در جذب مخاطب
جامعه شناسان شیوه های تأثیر رسانه های گروهی بر افراد را دو زمینه معرفی کرده اند: رویکرد شخصی و رویکرد فرهنگی.
در رویکرد شخصی ، بر اینکه رسانه های گروهی تأثیری بسیار مستقیم بر افراد دارند ، تأکید می شود. رویکرد فرهنگی به دنبال رویکرد شخصی مطرح می شود. اما در جست و جو و تبین فرهنگی که در چارچوب آن رسانه های گروهی به وجود می آیند بر افراد تاثیر می گذارد ، از رویکرد فردی فراتر می رود. در رویکرد فرهنگی ، رسانه های گروهی به مثابه ی عواملی که تأثیر سریعی بر افراد دارند تلقی نمی شوند بلکه به عکس آن ها تآثیری بسیار کند دارند وفضای حاکم بر افکار عمومی انتظار مربوط به جامعه را افزایش می دهند.
تلویزیون ، به منزله قدرتمند ترین و فراگیرترین رسانه ارتباط جمعی ، بالاترین حجم مخاطب را دارد می تواند در جیب حجم عظیمی از مخاطبان به کتاب خوانی موثر باشد. میزان اشتیاق بسیاری از افراد به تماشای تلویزیون بالاتر از رسانه های دیگر است . استفاده از تیزرهای تبلیغاتی نه تنها بر مخاطب تأثیر می گذارد بلکه باعث جذب آنان به کتاب مراجعه به کتابخانه می شود.
نقش تیزر تلویزیونی در جذب مخاطب