موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

فیلمبرداری


خدمات فیلمبرداری اپیزود فیلم شامل خدمات فیلمبرداری صنعتی و تبلیغاتی ، فیلمبرداری هوایی ، فیلمبرداری سینمایی ، فیلمبرداری همایشات ، کنگره ها و سمینارها

خدمات فیلمبرداری شرکت اپیزود فیلم

----------------------------------------------------------------------------------------------

فیلمسازی مستند

فیلمسازی مستند

در این بخش با زبان ساده میخوام بگم همه فیلم ها مستند هستند(به غیر از فیلمهایی که با استفاده از رایانه و جلوه های رایانه ای ساخته میشن) چون همشون واقعیاتی رو که جلو دوربین اتفاق میوفته رو ضبط میکنن.
اما به نظر من فرقی که فیلم مستند ( یا اون چیزی که به عنوان فیلم مستند میشناسیم ) با انواع داستانی میکنه اینکه توی فیلم های داستانی شخصیت ، حوادث ، مکان ها بازسازی میشن که داستان رو به پیش ببرن ولی توی مستند سوژه  است که بیننده رو تا آخر با خودش همراه میکنه.
برای ساخت فیلم مستند به چه چیزی نیاز داریم؟
شما از لحظه ای که دوربین رو برای ثبت تصاویر در دست میگیرید در واقع به نوعی وارد دنیای اعجاب انگیز سینما میشید حال اگر حرفی برای گفتن داشته باشید و شیوه ای برای بیان حرفهاتون پیدا کنین اونوقته که میتونین عمر هنریتون توی این عرصه بیشتر کنین و بیننده های پرو پا قرصی هم برای خودتون پیدا کنین.

فیلمسازی مستند

فیلمسازی مستند

دوربین مناسب برای فیلمسازی

۱) دوربین باید حداقل کیفیت قابل پخش رو داشته باشه.
۲) دوربین باید امکان انتخاب های دستی رو برای وایت بالانس و فوکوس ودیافراگم داشته باشد.
۳) دوربین باید امکان نصب لنز های الحاقی فیلتر های مختلف و پروژکتور رو داشته باشه.
۴) فیش مناسب برای وصل میکروفون و هدفون رو داشته باشه.
طول مدت یک صحنه مساله ای مهم در موقع تصویربرداری به شمار میره.
مثلا یک لانگ شات یا تمام نما که توی اون عده زیادی باید نشون داده بشن نیاز به نمایش طولانی تری داره تا یک نمای درشت که اون چای خوردن یک نفرو میبینیم.
از قبل دونستن مدت نماهایی که در فیلم نهایی که ازشون استفاده میشه سبب صرفه جویی توی فیلم گرفته شده و زمان تلف شده میشه.

پس صحنه ها باید چه طولی داشته باشن؟

میشه حساب کرد که یک نمای درشت مثلا ۵-۲ ثانیه براش کافیه و یه نمای لانگ شات یا تمام نما ۱۲-۱۰ ثانیه وقت میخواد که دیده بشه.نباید زیاد فیلم گرفت. اطراف یه موضوع گشتن و نماهای متعدد کرفتن بهتره تا برداشتن یه نمای طولانی از یک زایه که بیننده را کسل میکنه و اطلاعات جدید به اون نمیده.

 

 

فیلمسازی مستند

فیلمسازی مستند

اصول هنری مونتاژ فیلم چه هستند؟

اول باید تمامی فیلم هایی که گرفته شده اند بازبینی شوند و رمان پلانهایی که میخواهید از آنها در فیلم استفاده شود بر  روی کاغذ یادداشت شود به این ورق شات لیست یا لیست پلانها میگویند. به این ترتیب زمان مونتاژ فیلم دچار سردرگمی نمیشویم.بازدید مکرر...
ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> فیلمسازی مستند

سینمای آمریکای لاتین

سینمای آمریکای لاتین

از نظر تاریخی صنایع فیلم آمریکای لاتین سراپا در سلطه ی تولید و پخش کنندگان مستقر در ایالات متحد بوده است . مثلا در ۱۹۸۴ شرکت های آمرکایی بیشترین سهم از بازار سینمای آمریکای لاتین را در اختیار داشتند . به استثنا کوبا که بازار بسته ای داشت . و برزیل که برای نخستین بار در تاریخ از طریق راه اندازی یک بازار انحصاری موفق تحت نظارت دولت ۵۰% از سهم بازار خود را در اختیار گرفت .
آمریکای لاتین معمولا پایگاه گروهی از کمپانی های پخش کننده متکی به ایالات متحد است که تولیدات عمده ی آمریکایی و اروپایی را در رقابتی نا عادلانه با معدودی از پخش کنندگان داخلی بازاریابی می کنند و سهم این پخش کنندگان داخلی تنها پخش تولیدات داخلی و تعدادی از فیلم های فرعی آمریکایی و اروپایی است .
کمپانی های آمریکایی به عنوان شاخه هایی از صادرات تصاویر متحرک ایالات متحد سازمان دهی شده اند و معمولا جلوی هر نوع حمایت دولتی از صنایع داخلی را میگیرند . از جمله تعیین سقف قیمت بلیط سالن ها و هر اقدامی که مانع انتقال ارز خارجی یعنی پول آمریکایی باشد .
بعلاوه چنانکه خورخه شنیتمن اشاره می کند آمریکایی ها همواره وسیعترین بازار داخلی فیلم در جهان سرمایه داری را در اختیار داشتند . بازاری که سرمایه گذاری در تولید حتی پیش از ارسال فیلم به خارج سود خود را بر می گرداند . به این معنی که فیلم های آمریکایی در بازار های خارجی پیش از احتساب سود تنها کافی است هزینه های پخش محلی در کشورهای را بازگردانند . در حالی که فیلم های محلی آمریکای لاتین ناچار بودند هزینه های تولید و پخش هر دو را بازگزدانند بی آنکه امید چندانی به صدور فیلم داشته باشند .

 

سینمای آمریکای لاتین

سینمای آمریکای لاتین

فیلم به عنوان یکی از سرگرمی رفاهی کمی بعد از نخستین نمایش لومی یرها در پاریس در دسامبر۱۸۹۵ در آمریکای لاتین رواج گرفت . در ژوییه ۱۸۹۶ در برزیل و در سپتامر همین سال در آرژانتین فیلم هایی به نمایش گذاشته شد و با آنکه در کشور های کوچک تر دیگر سال ها طول کشید اما تسهیلات نمایش فیلم به طور کلی در سراسر آمریکای لاتین بسرعت فراهم شد ابتدا مانند ایالات متحد طبقه کارگر به آن علاقه نشان دادند .
در آغاز امریکای لاتین برای فیلم های اروپایی و آمریکایی بازار داشت اما در جریان جنگ جهانی دوم این منطقه اجبارا مصرف کننده ی فیلم های امریکایی شد و تا سال۱۹۱۶ فیلم های صامت آمریکایی حاکم بلامنازع پرده های سینمای این خطه بودند . در همین دوره سیستم پخش امریکای لاتین تغییر کرد و حالا بجای فروش مسخه فیلم به پخش کننده فیلم هارا به ازای درصدی از فروش به آنها اجازه میدادند و این شیوه ی دلخواه سیاست کمپانی های امریکایی بود تا بدینوسیله پایگاه پخش محلی را در اختیار خود بگیرند .
تا اوابل دهه ی ۱۹۲۰ تماشاگران طبقه ی متوسط و طبقه ی بالا آمریکای لاتین نیز به سینما گرایش یافته...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> سینمای آمریکای لاتین

تماشا آنلاین و دانلود انواع فیلم

تماشا آنلاین و دانلود انواع فیلم های بلند کوتاه در دسته های داستانی ، انیمیشن و مستند ارائه شده توسط اپیزود فیلم که میتوانید به صورت رایگان آن را دانلود و تماشا بفرماید...

جهت تماشا و دانلود فیلم ها =>> سایت موسسه فرهنگی هنری اپیزود فیلم

فیلمبرداری صنعتی


فیلمبرداری صنعتی

فیلمبرداری صنعتی به طور کلی فعالیتی است که طی آن تصویری برای تبلیغ محصول یا کالایی خاص ساخت می شود،شاید عنوان تصویرسازی برای تبلیغات تجاری می توان به عنوان جایگزین در زبان فارسی مورد استفاده قرار گیرند ولی ما در این مقاله از همان واژه فیلمبرداری صنعتی بهره جسته ایم.

وجوه هنری در آثار فیلمبرداری صنعتی با دیده شک و تردید دیگران و ماهیت هنری این آثار را زیر سوال می برند. از آنجایی که فیلمبرداری صنعتی کاری است که عموما از طرف یک سفارش دهنده ومحصولی خاص به هنرمندان تصویرساز ارجاع می شود، به ویژه هنگامی که این آثار با کارهایی که صرفاً هنری است و در آنها هنرمند برای بیان احساسات خود کاملا آزاد است مقایسه شود. می‌توان اذعان کرد که فیلمبرداری صنعتی یکی از شاخص ترین جنبه های فیلمبرداری به معنی  عام آن است. این گرایش از فیلمبرداری بیشترین وابستگی را به مخاطب و بیننده خود دارد چرا که باید نظر بینندگان را به خود جلب کند. پیام خود را به آنان منتقل کرده و در آخر رضایت بیننده را از تماشای اثر به خود جلب  نماید  و آنان را برای خرید کالا و خدمات  ترغیب کند.

فیلمبرداری صنعتی

شاید بتوان گفت هر اثر هنری که موضوع خاصی را برای مخاطب تبلیغ می‌کنند فیلمبرداری صنعتی باشد، چنانچه بر سر این موضوع در بین هنرمندان و منتقدان هنری اختلاف‌نظرهای گسترده‌ای وجود دارد. بسیاری از منتقدان هنری به دارا بودن تاریخچه فیلمبرداری به معنای عام آن مورد پژوهش قرار گیرد و این بدان دلیل است که فیلمبرداری صنعتی در اثر پیشرفت و تحول  فیلم برداری  شکل گرفت و سپس بر اثر گذشت زمان به عنوان هنری نوپا و مستقل راه خودرا  پیشرفت در پیش گرفت.

می توان گفت که امروزه فیلمبرداری صنعتی به طور اعم باید دو ویژگی اصلی داشته باشد،  منطق تجسمی سادگی سادگی ، مبتنی است بر حفظ فضایی گشاده در سطح تصویر به کارگیری شکل های محکم و زنده نما با شکل هایی که زود دیده می شود  و  به  سهولت هویتشان  معلوم و معنیشان مفهوم گردد.

 

 

فیلمبرداری صنعتی

گروه هنری فیلمبرداری

یکی اثر تبلیغاتی هنگامی که به مرحله یک چاپ برسد باید فرآیند خاصی را طی کنند و در واقع هنرمندان مختلفی در انجام یک تبلیغات با یکدیگر همکاری می نمایند. در کشور های باسابقه در زمینه فیلمبرداری صنعتی این امر توسط یک گروه منسجم هنر اجرا و سازماندهی می شود، د راس این گروه مدیر هنری قرار می گیرد و مسئولیت او  انتخاب ایده اصلی  شعار  تبلیغاتی و هدایت دیگر اعضای گروه است. این ایده و طرح کلی سفارش به  تصویر ساز تبلیغاتی ارجاع میشود  با توجه به مضمون کار و با مشورت مدیر هنری که تکنیک لازم را برای اجرای کار  برمی‌گزیندطرح پیشنهادی خود را به صورت طراحی ابتدایی به مدیر هنری تسلیم می کندبعد از انتخاب طرح مورد نظر یک طراح گرافیک باید با توجه به طرح و مضمون ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> فیلمبرداری تبلیغاتی