موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

آموزش فیلمبرداری صنعتی

آموزش فیلمبرداری صنعتی

می دانیم که فیلمبرداری صنعتی جذاب ، جالب ، مهم و چالش برانگیز است و مانند دیگر کارها صاف و ساده نیست . مفهوم کلی در آموزش فیلمبرداری صنعتی ، فیلمبرداری از ابزارها ، تجهیزات ، محصولا کارخانه ها ، ماشین آلات ، شرکت ها و …. می باشد . در بیشتر مواقع موضوع اصلی ماشین آلات برش و تراش ، ماشین های بازرگ آهنگری ، کارخانه های تولیدی بزرگ و انواع تجهیزات فنی که معمولا در کارگاه ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار میگیرد . از مهمترین دلایل فیلمبرداری صنعتی نیاز شرکت مورد نظر به معرفی ، قدرت و به رخ کشیدن خود در بازار محصول است .  یکی از مهمترین وظایف فیلمبرداری صنعتی به روز کردن شبکه های اجتماعی با توجه به فیلم های جدید و با کیفیت و همچنین حضور مستمر و آنلاین در این شبکه ها است که می توانند به پیشرفت شرکت کمک کنند .

موضوع فیلمبرداری صنعتی

فیلم هایی که توسط فیلمبرداران صنعتی گرفته می شوند به همه سطوح ماشین آلات صنعتی و بخش های مختلف این ماشین آلات و تجهیزات صنعتی فوکوس دارند که در اکثر موارد موضوع فیلمبرداری صنعتی فقط تجهیزات و ماشین آلات هستند .

در اینجا مثال هایی از موضوعات رایج در فیلمبرداری صنعتی آورده شده است .

(۱)  تراشکاری ، فزرکاری ، ریخته گری و پرس فلز و آهنگری و…

(۲) فرآیند کاشت و برداشت محصولات کشاورزی

(۳) کارخانه های کشتی سازی و دریایی

(۴) کارگاه ها و دکل های نفتی و گازی

(۵) راکتورهای هسته ای

(۶) تصفیه آب ، سدها و تجهیزات آبی مانند توربین ها و…

(۷) اپراتورهای در حین کار

(۸) خط مونتاژ کارخانه و ….

ماموریت فیلمبردار صنعتی

فیلمبرداران صنعتی باید بدانند که تصاویر بسته و نزدیک محصولات و ماشین آلات در هنگام تدوین بسیار به کار می آیند همچنین تصاویر کارگران در حال کار . یکی از مثال های خوب این می تواند باشد ، تصویر بسیارنزدیک از سوراخ کردن یک قطعه فلزی  توسط مته است . مثال دیگر فیلمبرداری از داخل ماشین برش با بررسی چرخ دنده ها و دیگر اجزایش است . ماموریت فیلمبردار صنعتی در کارخانه معمولا از جالبترین بخش های کار محسوب می شود . به عنوان مثال برای این که شما نشان بدهید که یک کاشی چگونه ساخته می شود . شما به یک اتاق بزرگ هدایت خواهید شد که یک ماشین مونتاژ تمام خودکار مرحله اولیه کار را آغاز میکند . هر کاشی بعد از دیگری به شکل خاص خود شکل داده میشود . در اینجا تجربه فیلمبرداری صنعتی به گونه ای است که باید  بداند هر محصول چه فرایندی دارد . یک فیلمبردار صنعتی خوب نیاز دارد تا مسیر کار خود را به خوبی کنترل کند ؛ مانند اینکه در چه مکانی است و اینکه در مرحله بعد چه چیزی باید به تصویر کشیده شود .

آموزش فیلمبرداری صنعتی

ایمنی در فیلمبرداری صنعتی

یکی از مهمترین معیارهای ایمنی در فیلمبرداری صنعتی داشتن تجهیزات فیلمبرداری متناسب با پروژه می باشد . ضروری ترین آن ها دوربین و لنزها هستند . چون شما نیاز به چندین لنز سریع دارید که همراهتان باشد پس بهتر است از لنزهای زوم با دیافراگم خوب استفاده کنید و باید با توجه به اندازه واقعی سوژه های مورد نظر و وسعت منطقه ای که برای پوشش نیاز دارید آن را تنظیم نمایید . به علاوه با لنزهایی با بزرگ نمایی خوب مانند لنزهای تله و ماکرو تا حد زیادی ایمنی برای شما فراهم میشود چون نیاز نخواهد داشت تا خیلی به سوژه نزدیک شوید .

محل فیلمبرداری صنعتی

یکی دیگر از عوامل که برای ایمنی شما به عنوان فیلمبردار صنعتی بسیار مهم است محل فیلمبرداری صنعتی  است ، شما باید با منطقه آشنا باشید زیرا اینگونه می توانید مسیر خود زا از هزار توی کارخانه ها پیدا کنید . به شما باید از نحوه کارکرد دستگاه ها و ماشین آلات اطلاع داشته باشید و حتما باید یک نفر آشنا با آن دستگاه کنار شما باشد . خودتان را با محیط کارخانه وفق دهید تا در مواردی که نیاز به حرکت شما و سوژه است راحتتر تصویر بگیرید و وسایل خود را حمل کنید . هنگامی که به محل تصویربرداری می روید ،  باید در مورد موارد ایمنی اطلاع کامل داشته باشید . مجددا شما نیاز دارید تا با یک نفر از شرکت در این مورد صحبت کنید .

برای همین بهتر است که یک چک لیست در این مورد به همراه داشته باشید تا چیزی از قلم نیفتد .

لباس حفاظتی فیلمبردار صنعتی

مثلا اگر در طول تصویربرداری ، جوشکاری زیادی انجام می شود ، شما حتما نیاز به عینک مخصوص و لباس کار مناسب دارید و همیشه برای تصویربرداری نیاز به لباس مخصوص محل را دارید .  در فیلمبرداری محصولات نفتی و قابل اشتعال حتما ضروری است که شما لباس پنبه ای همراه با شلوار بلند بپوشید و اینکه شاید شما نیاز داشته باشید که سینه خیز حرکت کنید و همیشه امکان در معرض گرد و غبار و عناصر مشابه هستید مانند سایت های ساخت و ساز ، کشتی سازیها ، کارخانه ها و …. حتما از جلیقه ایمنی ، کلاه ایمنی ، عینک محافظ ، دستکش ها  و کفش های ایمنی کار استفاده کنید و بهتر است لباسهایتان قابل مشاهده و مشخص باشند . منظور از لباس های قابل مشاهده لباسهای قابل تشخیص برای گروه فیلمبرداری با رنگ مشخص است .  اگر در ایستگاه ها یا ترمینال های نفتی و گازی و یا مکان های مشابه در حال تصویربرداری هستید تنها لباس های ضد حریق را بپوشید .

امیدواریم با مطالعه این مقاله مطالب مفید و کاربردی را برای فیلمبرداران و علاقمندان هرچند به اختصار گفته باشیم .

منبع: آموزش فیلمبرداری صنعتی

آموزش فیلمبرداری خبری

آموزش فیلمبرداری خبری

در آموزش فیلمبرداری خبری چند نکته برای کمک به شما بسیار ضروری است .

اگر شما یک روزنامه نگار ، عکاس یا کسی هستید که تازه می خواهد فیلمبرداری خبری شروع کند ، باید این را بدانید که تصویری که از طریق مسیر خبری برای پخش کننده فرستاده می شوند ، معمولا بدلیل حساسیت بالای خبری مانند فیلم های دیگر کنترل کیفیت نمی شوند . اگر چه انتظار داریم که تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن باشند . این بدان معنی است هر دوربینی که دارید ، می توانید برای آموزش فیلمبرداری خبری مورد استفاده قرار دهید . تا زمانی که دوربین شما می تواند اندازه سایز ۵ مگابایت فشرده را تولید کند مناسب کار است . در صورت عدم موفقیت در تهیه دوربین ، اگر شما یک موبایل داشته باشید . همیشه می توانید با نرم افزارهای آپلود فیلم، فیلم خبری خود را با حجم کم و سریعترین زمان ممکن آپلود کنید .

بررسی آب و هوا در اخبار

این که آیا شما آن را دوست دارید یا نه ، آب و هوا همیشه مورد علاقه روزنامه هاست . آن ها می خواهند تصاویری نشان دهند که هوا چقدر سرد است ، چقدر گرم است ، چقدر خشک است ، چقدر آن سیل بزرگ است و …. بهتر است اگر شما می توانید تصاویری را که آب و هوا و مردم در آن ها زیاد نشان داده شده است  ، دریافت کنید این امر عنصر منافع انسان را به وجود می آورد و باعث می شود که تصویر برای جلسات خبری جذاب باشد و در خبر زنده سرعت کلید ماجراست ، هر چه سریعتر فیلمبرداری کنید و آپلود کنید بهره بیشتری از آن می برید و اخبار به سرعت منتشر می شود و بهترین آن تازه ترین آن است .

آموزش فیلمبرداری خبری

آماده سازی

در آموزش فیلمبرداری خبری اگر در حال برنامه ریزی برای گرفتن فیلم از یک رویداد هستید ، قبل از رفتن به محل فیلمبرداری و ثبت خبر ، باید سرفصل ها و همچنین توضیحات خبر و سوالات کلیدی را نوشته شده را آماده کنید . این کار پس از فیلمبرداری ، زمان یافتن کلمات کلیدی و همچنین سزفصل فیلمهای گرفته شده را کاهش می دهد . همچنین قبل از انجام اقدامات برای فیلمبرداری خبری ، همیشه ایده ای از دیدگاه موقعیتی خود را می خواهید زیرا هر رویدادی را نمی توان به خبر تبدیل کرد . مگر آن که دارای ارزش خبری باشد .

نرم افزارهای خبری و کاربردی بهترین دوستان شما هستند و تعداد زیادی از نرم افزارها وجود دارند که می توانند به شما بگویند که در چه زمان نور خورشید یا ماه کجا و در چه زمانی خواهد بود ، در هر زمان داده شده ، چه جزر و مدی انجام می شود ، چه آب و هوایی وجود دارد و …. این برنامه ها می تواند برای فیلمبرداران خبری بسیار ارزشمند باشد .

 

از اطلاعات موجود در نوک انگشتان خود استفاده کنید از احساس و حس بودن در محیط و در لحظه زندگی کنید .

به سایت روزنامه ها مراجعه کنید . این به نظر واضح است اما کاملا شگفت انگیز که تعداد زیادی از فیلمبرداران می پرسند روزنامه ها چه می خواهند ؟ هر روزه  همه چیز را در آن جا می توانید ببینید و باید از یادداشت های روزنامه ها ، سبک و محتوای آنها استفاده کنید . این کار کمک بسیاری برای چگونه گرفتن فیلم خبری به شما می کند .

نکته مهم این است که در فیلمبرداری خبری روایت فیلم مقدم بر قضاوت است . یعنی باید فیلم خبری ، دیگران را به قضاوت بکشید ، پس لازم است به فیلمبرداران خبری گفته شود ، سعی نکنید قضاوت خود را به فیلم القا کنید . در آموزش فیلمبرداری خبری عنوان یا مضمون مقدم بر فیلم است و باید به مخاطب و بینندگان و کسانی که داوری می کنند کمک کند تا خودشان داستان یا ماجرا را کشف کنند .

نتیجه گیری

در نهایت فیلمبرداری خبری کاری شگفت انگیز ، جذاب ، پرخطر ، ریسک پذیر و سرشار از انرژی و زندگی در لحظات جدید می باشد.

منبع: آموزش فیلمبرداری خبری

آموزش فیلمبرداری در شب

آموزش فیلمبرداری در شب

در این مقاله به آموزش فیلمبرداری در شب می پردازیم .

اگر شما برای فیلمبرداری در شب مشکل دارید ، نگران نباشید زیرا این مشکل برای شما تنها نیست بلکه همه، برای فیلمبرداری در شب به چالش کشیده می شوند . ما می خواهیم برای داشتن فیلم های بهتر در شب افراد آماتور را راهنمایی کنیم تا بتوانند تصاویر بهتر و با کیفیت تری را به ثبت برسانند . نحوه فیلمبرداری از آسمان در شب را با داشتن تنظیمات مناسب برای دوربین به همراه نور و رنگ را به شما آموزش خواهیم داد . اگر می خواهید تصویر با کیفیتی در شب داشته باشید بهتر است که دوربین خود را بر روی حالت RAW قرار دهید ، در این صورت شما برای استفاده از نرم افزار های ویرایش فیلم ، بعد از فیلمبرداری دستتان بازتر خواهد بود . این امر به خصوص هنگام فیلمبرداری در شب از اهمیت بالا تری برخوردار است زیرا شما برای تنظیم کردن نور فیلم یا متعادل کردن آن نیاز به استفاده از نرم افزارهای ویرایش فیلم دارید . هرچه کیفیت فیلم شما از ابتدا بالاتر باشد ، هنگام ویرایش فیلم ، چندان از کیفیت فیلم کاسته نمی شود .

استفاده از سه پایه

یکی از نکات آموزش فیلمبرداری در شب ، استفاده از سه پایه است فیلمبرداری در شب با وضوح بالا به معنی داشتن سرعت شاتر کم تا حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه است ، لذا شما نمی توانید با این سرعت کم شاتر دوربین را به صورت دستی ثابت نگه دارید بنابراین برای جلوگیری از لرزش دوربین و تار شدن فیلم ، استفاده از سه پایه نیاز است . قرار دادن دوربین در مکانی صاف و ثابت و یا آویزان کردن آن در جایی ثابت می تواند از دیگر راهکارهای ثابت نگهداشتن دوربین باشد . اما برای اطمینان بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از سه پایه استفاده نمایید .

انتخاب مکان مناسب

قبل از اینکه شما به کار فیلمبرداری در شب مشغول شوید بهتر است که برای این کار برنامه ریزی نمایید . انتخاب مکان مناسب برای فیلمبرداری ، در پیش برد کار شما بسیار مهم است . بهتر است مکانی را در شهر انتخاب نمایید که دارای چراغ های پر نور و معماری های خاص باشد . لازم است که شما مسیرهای پیاده رو و ترافیک و نور آنجا را بررسی نمایید . مکان های پر رفت و آمد را بگذارید برای زمان های که رفت و آمد کاهش می یابد . با آرامش و در بهترین زمان از نظر ترافیکی نور و جمعیت بهترین فیلم را به ثبت برسانید .

لنز

از دیگر نکات آموزش فیلمبرداری در شب ، لنز است . استفاده از لنز های مختلف با محدوده مختلف برای فیلمبرداری در شب می تواند مناسب باشد . هر چه لنزهای شما دارای f کمتری باشند یا به نقل دیگر دارای میزان حساسیت بیشتری نسبت به عبور نور باشند فیلمبرداری با کیفیت بهتری انجام میشود . توجه داشته باشید حتی لنزهای حرفه ای هم همواره نتایج مناسبی را تولید نمی کنند اگر دارای حداقل و یا حداکثر دیافراگم مناسب نباشد . در واقع با داشتن محدوده مناسب دیافراگم است که شانس داشتن تصاویر با کیفیت در شب افزایش می یابد .

 

آموزش فیلمبرداری در شب

تنظیمات دوربین

داشتن کنترل کافی بر روی تنظیمات دستی دوربین به داشتن فیلمی با کیفیت منجر می شود . حتما تنظیمات دوربین به حالت دستی باشد و حتما فیلم های خود را در ال سی دی دوربین و سپس بر روی مانیتور بررسی نمایید زیرا ممکن است چیزی را که دوربین شما خوب با نوردهی مناسب نشان می دهد در خروجی برروی مانیتور چیز دیگری باشد . پس توجه داشته باشید که نگاه کردن به قاب از روی ال سی دی هرچند کوتاه برای اطمینان از کار شما موثر است .

لنز زوم یا پرایم

داشتن بخش های تاریک در فیلمبرداری شب لازم و بخشی از آن به حساب می آید . اما نکته ای جالب راجع به این فیلمبرداری در شب این است که شما بتوانید از این تاریکی نور و رنگ های موجود به بهترین نحو استفاده نمایید . برای این کار از یک لنز واید زوم و یا پرایم می توانید کمک بگیرید . لنز واید با گستره ی زوم میتواند همه ابعاد رنگی را برگیرد و همچنین یک لنز خوب پرایم میتواند یک قاب ثابت و زیبا بدون تغییر فاصله کانونی به شما بدهد .

قفل کردن آینه دوربین

در فیلمبرداری شب به دلیل نور کم معمولا میزان عبور نور از لنز بسیار کاهش می یابد . این امر به این معناست که کوچکترین لرزش موجب از بین رفتن کیفیت فیلم شما می شود . حتی حرکت بالا و پایین آینه دوربین های دیجیتال SLR منجربه ایجاد لرزش و از بین رفتن کیفیت تصویر شما می شود . پس یادتان باشد که  از منو دوربین بخش سفارشی آینه را قفل نمایید .

منبع: episodefilm

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

در این مقاله به آموزش فیلمبرداری انتزاعی و شش نکته مهم درباره آن می پردازیم .
شاید وقت آن رسیده است که دوربین فیلمبرداری را بردارید و وقت خود را برای ثبت تصاویر خلاقانه و سرگرم کننده پر نمایید . در این مقاله می خواهیم راجع به یکی از سبک های عالی و خلاقانه فیلمبرداری صحبت نماییم .
اگر این سبک را امتحان نکنید حتما روزی پشیمان خواهید شد . در این سبک فیلمبرداریقرار است تصاویر را بدون توجه به رنگ ، نور ، جزئیات موجود در شی ثبت نماییم.
در این صورت می توان یکی از خلاقانه ترین تصاویر ممکن را ثبت نمود . این سبک که به فیلمبرداری انتزاعی معروف است در واقع سبک بازی با فیلمبرداری به شمار می رود به عبارت دیگر شما در فیلمبرداری انتزاعی در حال بازی هستید. ابزارهای مهم برای این هنر خلاقانه ، ایده ها و احساسات شما برای کار و بازی با عناصری مانند رنگ ها و خطوط ایجاد می شود ، تصاویر بدون در نظر گرفتن بعد واقع بینانه آن است ، دیگر ابزار های موجود برای این سبک ( که یک دوربین فیلمبرداری و یا یک گوشی هوشمند با دوربین مناسب است) را از قبل دارید . با توجه به این ابزار و وسایل می خواهیم نگاهی به روش های خلق تصاویر احساسی و انتزاعی بیاندازیم .

فیلمبرداری به شکل آزاد و ساده

از نکات مهم برای آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، فیلمبرداری به شکل آزاد و ساده است .
ساده ترین روش برای ایجاد تصاویر انتزاعی این است که رنگ و خطوط را از اشیاء دور کنید تا به شکل آزاد و ساده انجام گیرد ، در این سبک فیلمبرداری می توانید دوربین را به راحتی حرکت دهید بدون اینکه نگران باشید که چارچوب های فیلمبرداری را نادیده بگیرید . ین کار برای شما آزادی عمل به همراه دارد و می توان از آن به عنوان فریاد فیلمبرداری نام برد .
برای راهنمایی شما در این سبک باید بگوییم که اول سرعت شاتر را به ۱/۱۰ ثانیه تغییر دهید ، در این سبک بهتر است که ابتدا تنظیمات شاتر در اولویت قرار بگیرد .
سپس با توجه به سرعت شاتر دیگر تنظیمات را اعمال نمایید ، وجود ISO کم مانند ۱۰۰ و یا کمتر نیز به شما کمک می کند . برای این نوع فیلمبرداری شما به سرعت شاتر کم و نیز نور کم احتیاج دارید در غیر این صورت فیلم های شما از بین خواهد رفت ، برای ثبت تصاویر بهتر است ابتدا چند نمونه فیلمبرداری نمایید سپس از سوژه در حال حرکت و یا با دوربین متحرک فیلمبرداری نمایید ، برای این کار می توانید از اشیاء مستطیلی در زاوایای مختلف و یا عناصر دایره ای در حالت چرخش های تصادفی فیلمبرداری نمایید . بهترین کار این است که به خارج از منزل بروید و سوژه های مختلفی را برای فیلمبرداری پیدا کنید و تمرین نمایید .

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

سوژه های متحرک و پر جنب و جوش

بهتر است از سوژه های متحرک و پر جنب و جوش مانند قطار و یا اتومبیل های در حال حرکت استفاده نمایید .
این روش را اغلب فیلمبرداران برای آیتم های رنگارنگ به کار می برند . معمولا روش بهتری برای ایجاد تصاویر خلاقانه و به کار بردن رنگ ها به شکل درهم و تصادفی به شمار می رود این روش بسیار شبیه کار با نور می باشد . بدون انکه نوری منتشر شود و در نهایت نتیجه پایانی ، وجود رنگها به شکل جسورانه است ، در این روش باید مراقب رنگ های سفید ، زرد و دیگر رنگ های خاص و فوق العاده باشید . خواص این رنگ ها ممکن است منجربه سانسور و یا دادن اطلاعات بیش از حد شود لذا باید به اینکه هر رنگ باید شات مربوط به خود را پوشش دهد دقت نمایید .

لنز زوم

یکی از روش های مناسب برای آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، حذف مرجع است . برای این کار لنز زوم بهترین دوست شما خواهد بود . ثبت تصاویر با لنز های گسترده باعث می شود که اغلب دیدگاه های ما در قاب حضور داشته باشند نه رنگ ها و احساساتمان . استفاده از لنز های زوم باعث می شود که بتوان ارتباطی بین اشیا موجود و احساسات ما ایجاد شود به همین دلیل در ثبت تصاویر انتزاعی به ما کمک می کنند . استفاده از این لنز ها به شما اجازه می دهد که تصاویر را بزرگتر از آنچه هستند ثبت نمایید . با نزدیک شدن بیشتر به سوژه و نمایش جزئیات و انتخاب آنها بیشتر می توانید با موضوع انتزاع در فیلم بازی کنید و آن را نشان دهید .

فیلمبرداری از اشیاء موجود

برای اینکه بتوانید به ثبت تصاویر اتنزاعی بپردازید . بهتر است که فیلمبرداری از اشیاء موجود در اطراف خود را به دقت و نگاهی متفاوت آغاز نمایید . این کار یکی از روش های سرگرم کننده به شمار می رود توانایی شما را در متفاوت دیدن و پیدا کردن راهکار های مختلف فیلمبرداری در این سبک بالا می برد . توجه داشته باشید برای این کار می توانید از تغییر و تحول در نور پردازی استفاده بهینه نمایید . می توانید برای ایجاد تصاویر خاص ، از شیشه های رنگی ، بلوک های شیشه ای ، ژل ، مایعات مختلف ، روغن ، وازلین و … بر روی سطح این شیشه ها استفاده نمایید .
شما در این سبک فیلمبرداری دستتان باز خواهد بود تا از هر روشی برای اجرای ایده های خلاقانه خود استفاده نمایید .

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> http://episodefilm.com/آموزش-فیلمبرداری-انتزاعی/

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

در این مقاله می خواهیم پنج نکته برای آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی بیان کنیم تا با انجام آن ها قبل از چاپ ، نسخه نهایی تصاویر را ثبت نمایید .
فیلمبرداری تبلیغاتی یکی از ابزار های مناسب برای بازاریابی ، تبلیغات و تجارت به حساب می آید و با شناختن کارهای خود می توانند مانند دیگر هنرمندان ، طرفداران خود را داشته باشند و از حمایت آن ها برخوردار شوند .

عجله نکنید

همیشه مطمئن شوید که اطلاعات بر روی تصویر دقیق است .
اگر شما تصمیم گرفته اید اطلاعات را بر روی تصویر جا به جا نمایید باید دقت داشته باشید در این جا به جایی از اطلاعات آن چیزی کم نشود .
برای ساخت بروشور و فیلم های تبلیغاتی بهتر است حداقل سه نفر راجع به نتیجه نهایی نظر دهد تا صحت نوشته ها و آدرس های موجود را تایید کنند ، توجه داشته باشید برای رسیدن به نتیجه نهایی ، هرگز عجله نکنید . بیشتر در آن زمینه صبر به خرج دهید ، به همان نسبت در هزینه و زمان صرفه جویی می شود .

رنگ فیلم

یکی دیگر از نکات آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی رنگ فیلم تبلیغاتی است ، فیلم به شکل سیاه و سفید و یا رنگی ، معمولا یکی از موارد حساس در فیلم تبلیغاتی به شمار می رود . معمولا در فیلم هایی که قرار است تم کلاسیک داشته باشد ، فیلم ها را به شکل سیاه و سفید انتخاب می کنند ، باور موجود بین تمام افراد این است که برای تبلیغات با تم مدرن و محصولات جدید امروزی بهتر است که فیلم ها رنگی باشد ، هنگامی که شما می خواهید برای موضوعی فیلم تبلیغاتی تهیه نمایید چندان مطمئن نیستید که فیلم رنگی باشد یا سیاه و سفید .
بهتر است در این زمینه نظر دوستان و اعضای خانواده را بپرسید .
معمولا این افراد با توجه به حسی که راجع به محصول دارند ، به خوبی می توانند شما را در انتخاب رنگ فیلم راهنمایی نمایند .

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

جلب مشتری

از دیگر نکات آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی ، جلب مشتری است .
نکته مهم برای جلب مشتری این است که بر روی دیوار دفتر خود ، فیلم هایی از نمونه کارهای خوب خود قرار دهید ، این فیلم ها به مدت ۱۰ سال است که بر روی دیوار ثابت شده اند . برای اینکه بتوانید مشتری های خود را تحت تاثیر قرار دهید ، بهتر است فیلم های خود را در زمینه های مختلف تهیه نمایید .
مانند: فیلمبرداری از مدل مو، لباس، جواهرات، غذا و …
فیلم های موجود را هر ۶ ماه با فیلم های جدید تعویض نمایید .
مشتری های شما که برای پیشنهاد کار به دفتر شما می آیند ، با دیدن فیلم های جدید نسبت به انتخاب خود مطمئن تر می شوند همچنین با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر، فیلم های شما دارای سبک جدید شده . مشتری ها با دیدن سبک های جدید در فیلمبرداری به کار شما بیشتر ایمان پیدا می کنند . علاوه بر وجود فیلم های جدید از کار خود ، بهتر است که یک نام تجاری مناسب و عالی برای شرکت در نظر بگیرید .
یک نام خوب در جلب نظر افرادی که شناخت چندانی راجع به شما ندارند ، بسیار موثر است . ارائه خدمات عالی و قیمت مناسب می تواند شرکت شما را در صدر شرکت های موجود قرار دهد .

دقت

آخرین نکته از پنج نکته برای آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی ، دقت بالا است .
توجه داشته باشید تصاویری که ثبت می کنید ، بازتابی از خود شما است ، مانند نوازنده گیتار که با نواختن گیتار می تواند حس و حال درونی خود را نشان می دهد .
در زمینه فیلمبرداری ، مخصوصا فیلمبرداری تبلیغاتی ، هر چه دقت شما بیشتر باشد فیلم خروجی و نهایی بهتر وزیباتر و در نتیجه نمونه کار قوی تری خواهد بود.
برای کار جدی باشید و وقت هزینه کنید ، به همان نسبت کار شما بهتر خواهد شد . ارائه کار مناسب منجر به جلب نظر افراد و داشتن پیشنهادهای بهتر کاری می شود.

منبع: آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی