موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران –خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین شماره تماس: 242 888 22 021 شماره تلگرام: 16 69 779 0912 ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی نقاشی با نور یک تکنیک تصویربرداری از یک منبع در حال حرکت است . در این سبک عکاسی از پرتوهای منتشر شده عکاسی می شود . هنرمندان و عکاسانی که در این زمینه فعالیت می کنند افرادی بسیار صبور هستند . برای ثبت یک تصویر بسیار تمرین کرده اند تا به نتایج قابل قبولی برسند . عکاسی از نقاشی نور بسیار شبیه به عکاسی در شرایط نور کم است . به جز این که در بعضی موارد منبع نور در این سبک عکاسی در حال حرکت است .

ابزارهای عکاسی

دوربین : هر دوربین دیجیتال که قابلیت تنظیم دستی را فراهم کند .

سه پایه : یکی از مهمترین ابزار برای ثبت نقاشی نور سه پایه محکم است .

در بسیاری از موارد، برای ثبت تصویر باید شاتر چند دقیقه باز باشد .

بسیار مهم است که دوربین در این حالت حرکت نکند .

کابل شاتر و یا کنترل از راه دور

استفاده از کابل شاتر و یا استفاده از کنترل از راه دور برای فشار دادن دکمه شاتر مناسب است . اگر هیچ یک از این دو مورد را در اختیار ندارید می توانید از تایمر دوربین استفاده کنید . بسیار مهم است که برای ثبت تصاویر دوربین را لمس نکنید تا لرزشی در دوربین ایجاد نشود .

منابع نور

انواع مختلفی از چراغ ها برای  عکاسی نقاشی با نور استفاده می شود . می توان از منابع نور مختلف استفاده نمود . به عبارت کلی هر چیزی که بتواند نور تولید کند برای نقاش با نور می تواند مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان مثال با استفاده از منابع نور LED می توان رنگ آبی ایجاد نمود . از لامپ های هالوژن برای تولید نور نارنجی استفاده نمود .

عکاسی نقاشی با نور

تنظیمات دوربین

حالت : برای عکاسی در این سبک از تنظیمات دستی استفاده نمایید . سرعت شاتر و دیافراگم را باید به شکل دستی تنظیم نمود .

کیفیت تصویر: کیفیت تصویر را بر روی RAW تنظیم نمایید .این فرمت به شما اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد تصویر ثبت نمایید .

متعادل کننده رنگ سفید

در  عکاسی نقاشی با نور اگر تمایل دارید روشنایی را به منبع نور متمرکز کنید .

تنظیم های Incandescent یا Tungsten را انتخاب کنید . با این وجود استفاده از دیگر تنظیمات رنگ سفید می تواند اثر جالبی بر روی تصاویر داشته باشد . در این سبک از عکاسی استفاده از تعادل کننده رنگ سفید به شکل خودکار توصیه نمی شود .

ایزو و دیافراگم

تنظیم ایزو باید کم و حدود ۱۰۰ انتخاب شود . دیافراگم مناسب برای این سبک عکاسی F/8 و یا F/10 است . به شما اجازه می دهد عمق میدان بیشتری در تصاویر داشته باشید . همچنین امکان استفاده از سرعت شاتر طولانی تر را فراهم می کند .

 

عکاسی نقاشی با نور

سرعت شاتر و روشنایی LCD

تنظیم سرعت شاتر باید متناسب با مقدار نور محیط انجام شود . روشنایی LCD دوربین را کاهش دهید . معمولاً صفحه نمایش دوربین در شب دارای نور بسیار است . هنگام عکاسی تصاویر را روشن تر از حالت واقعی نشان می دهد . هیستوگرام را هنگام عکاسی بررسی کنید . اگر نمودار هیستوگرام به سمت چپ منتهی شود تصویر بیش از حد تاریک خواهد شد .

تثبیت کننده تصویر و کاهش نویز

چون از سه پایه استفاده می کنید دیگر لازم نیست سیستم تثبیت کننده تصویر را روشن کنید . با تنظیمات ارائه شده دیگر لازم نیست سیستم کاهش نویز دوربین را روشن کنید . انتخاب ایزو پایین به کم شدن نویز در تصاویر کمک می کند . با این روش حتی با استفاده از دوربین های قدیمی می توان نویز موجود در تصاویر را کاهش داد .

شروع کار با نور محیط

برای اولین قدم در شروع کار عکاسی نور محیط و صحنه را تعیین نمایید . برای این سبکعکاسی می توان در تاریکی شب در طبیعت و یا در یک استودیو عکاسی نمود . ایزو را بر روی ۱۰۰ قرار دهید فوکوس یک گام بسیار مهم برای عکاسی در تاریکی است . از آنجا که به دلیل تاریکی ممکن است فوکوس به شکل اتوماتیک درست کار نکند . بهتر است فوکوس را به شکل دستی مشخص کنید . اگر می خواهید دوربین را حرکت دهید از فوکوس خودکار بر روی نقطه نورانی استفاده کنید .

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی با نور

هنگامی که دوربین را بر روی سوژه متمرکز کردید وقت آن رسیده است که کار عکاسیبا نور را انجام دهید . برای این کار بهتر است دوربین را برای نور دهی ۳۰ ثانیه تنظیم کنید . برای باز کردن شاتر از کابل و یا تایمر ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> عکاسی نقاشی با نور

عکاسی ماکرو بخش اول

عکاسی ماکرو بخش اول

در این مقاله ، برخی از نکات و ایده هایی که به شما برای آموزش عکاسی ماکرو کمک می کند مطرح شده است .

عکاسی ماکرو از جمله عکاسی های رایج محسوب می شود که به راحتی قابل دسترس است و عکاسی بسیار وسیعی است . عکاسان حرفه ای می توانند با عکاسی ماکرو از برگ ها ، گل ها ، حشرات و با کنترل کامل نورپردازی از عکاسی بسیار لذت ببرند . دوستداران طبیعت نیز می توانند ساعت ها در بیرون وقت بگذرانند  و به جستجوی گنج های پنهان در میان برگ ها و گل ها بپردازند . در مکان های صنعتی و خارج از طبیعت نیز می توان با عکاسی ماکرو عکس های صنعتی خیره کننده ای را ثبت کرد .

 مقدمه

با همه فوایدی که عکاسی ماکرو دارد ، در این بین ممکن است برخی از تکنیک ها شما را اذیت کند . قوانین فیزیک در عکاسی ماکرو نقش دارد در حالی که در انواع دیگر عکاسی بی اثر است . دلیل اصلی نوشت این مقاله نیز همین موضوع است . امیدواریم که جنبه های موثرتری از عکاسی ماکرو برای علاقمندان روشن شود .

 بزرگنمایی

عکاسی ماکرو به سایز سوژه شما و سنسورهای دوربینتان بستگی دارد. اگر سوژه شما یک اینچ است و طرح ریزی برای سایز اصلی “life-size” انجام شده ، سنسور دوربین هم باید برای یک اینچ باشد . یک شی که یک اینچ را پر می کند ، نتیجه آن عکس های بیشتر است . وقتی که مطرح شده است که از سوژه با مقیاس اصلی و با سنسور عکاسی شود ، در واقع بزرگنمایی ۱:۱ مد نظر است . اگر که مطرح شود که از سوژه با نصف سایز اصلی آن عکسبرداری شود ، بزرگنمایی در این حالت ۱:۲ است . نتیجه آن عکس های بیشتر است.

با بزرگنمایی ۱:۱۰ یا کمتر ، دیگر عکاسی شما عکاسی ماکرو محسوب نمی شود.

عکاسی ماکرو

فاصله کاری

در واقع فاصله بین دوربین از جلوی لنز شما تا سوژه است . طولانی ترین فاصله کاری ، برای این است که از سوژه دور بمانید . بهترین لنزهای ماکرو ، همان طوری که انتظار دارید ، دارای فاصله کاری زیادی هستند . – یک یا بیشتر – . فاصله کاری با افزایش فاصله کانونی لنز ، افزایش می یابد.

Nikon 200mm f/4 و Canon 180mm f/3.5  دو نمونه از لنزهای ماکرو هستند که فاصله کاری زیادی و به طبع فاصله کانونی بیشتری دارند.

همیشه با افزایش فاصله کاری ، بزرگنمایی شما کاهش می یابد.

برای مثال در بزرگنمایی ۱:۴ ، نیازی نیست که خیلی به سوژه نزدیک شوید ، مانند فاصله ای که برای عکاسی در بزرگنمایی ۱:۱ نیاز است.

فاصله کاری به موردی به نام “حداقل فاصله فکوس” بستگی دارد که فاصله بین سنسور دوربین و سوژه شماست . اگر در تنظیمات دوربین حداقل فاصله فکوس را روی ۱۰ اینچ تنظیم کنیم کامپکت دوربین / لنز روی طول ۸ اینچ قرار میگیرد ، پس فاصله کاری شما ۲ اینچ خواهد بود.

همیشه بهتر است که به دنبال لنزهایی باشید که دارای فاصله کاری زیادی هستند . در این حالت شما به سوژه خیلی نزدیک نمی شوید.

 DSLRها یا Mirrorless

برای عکاسی ماکرو ، هم DSLR و هم Mirrorless ها برای کار عالی هستند.

اگر به دنبال گزینه های بومی کوه هستید ، DSLR ها برای انتخاب های بزرگ و لوازم جانبی آن بسیار مناسب هستند . اگر که از آداپتور استفاده می کنید ، دوربین های Mirrorless کمی بهتر از DSLR ها هستند . هر چند که لنزهای مدل G نیکون بدون حلقه آداپتو هستند ممکن است کمی موقع استفاده اذیت کنند چون شاید نتوانید به خوبی مقادیر دیافراگم را با هم تنظیم کنید . داشتن مانیتو LCD برای تصویر زنده بسیار مفید است چون کمک می کنید تا شما بازخورد واقعی تصویر را در فریم داشته باشید . کوچکترین حرکت دست در عکاسی ماکرو میتواند تغییرات بزرگی را در ترکیب به وجود آورد.

فریم کامل و کراپ سنسور

اگر هدف شما این است که عکس هایی با بیشترین بزرگنمایی ممکن داشته باشید دوربین های فریم کامل بسیار برای عکاسی مناسب هستند . حتی Nikon D810 با ۳۶ مگاپیکسل نمیتواند بزرگنمایی مناسبی به نسبت Nikon D7200 با ۲۴ مگاپیکسل را داشته باشد . دلیل آن ساده است چون پیکسل های D7200 کوچکتر است.

با عکاسی ماکرو ، بیشترین تراکم پیکسل بستگی به بیشترین بزرگنمایی از سوژه دارد . بزرگترین سنسور D810 دارای کمترین پیکسل در هر میلیمتر است نسبت به D7200 ، به غیر اینکه مجموع پیکسل های آن بیشتر است . در بسیاری از ژانرهای عکاسی ، پیکسل های درشت مورد قبول هستند . با عکاسی ماکرو ، کوچکترین پیکسل ها به سمت بزرگنمایی زیاد می روند ، که باز هم به سایز سنسور برمی گردد.

در ابتدا گفته شد که ، دوربین هایی با سنسور بزرگ قطعا مزایای بیشتری دارند . نمایشگرهای وسیع آن ها به فکوس کمک می کند ، به صورت کلی کنترل بیشتری به روی مدل خواهید داشت  و بسیار مهم است اگر عکس هایی که می گیرید دارای بزرگنمایی زیاد نباشند . از دوربین های فریم کامل استفاده کنید که برای کیفیت عکس بسیار مفید هستند.

برای مثال ، شما قطعا نمی خواهید که به یک خرچنگ خیلی نزدیک شوید . چون در هر صورت در تصویر نهایی شما یک خرچنگ حضور دارد . در این شرایط ، سنسور های بزرگ با بیشترین تعداد پیکسل مانند D810 به شما عکس های واقعی تری را نسبت به سنسور کوچکی مانند D7200 می دهد . با این که D7200 پیکسل های بیشتری در هر میلیمتر دارد . پس ، به طور کلی فول فریم های DSLR برای عکاسی ماکرو مناسب ترند.

 

عکاسی ماکروCanon و Nikon

معمولا برای همه نوع عکاسی ، Canon و Nikon ( و بقیه ) از نظر کیفیت بسیار به هم نزدیک هستند . قطعا با هم تفاوت هایی دارند ، اما این تفاوت ها به جریان کاری و نوع استفاده از آن ها بر می گردد که عکاسی ماکرو کمی متفاوت است.

نمی خواهیم خیلی بحث جنجالی داشته باشیم ، اما Canon DSLR بسادگی برای عکاسی ماکرو به خوبی Nikon نیستند . این نکته هیچ امتیازی از دوربین های شگفت انگیز Canon و لنزهای فوق العاده آن که مطمئنا از بندهای دیگر بهترند کم نمی کند . در واقع ، یک دلیل بسیار هست که دوربین های Canon برای عکاسی ماکرو مناسب نیستند.

محاسبات دیافراگم

اگر برای فکوس بیشتر نزدیک شوید ، اتفاقات جالبی برای دیافراگم لنز می افتد . حتی دیافراگم فیزیکی داخل لنز هم دارای سایز ثابتی است ، دیافراگم شروع به کوچک شدن به اندازه ای ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> عکاسی ماکرو بخش اول


انیمیشن دو بعدی

انیمیشن دو بعدی

چند سالی است که در دنیای امروز انیمیشن توانسته است به یکی از جذاب ترین و کاملترین هنرهای روز دنیا تبدیل بشود .
تاریخچه فیلم انیمیشن در سال ۱۸۹۰ شکل گرفت زمانی که هنر فیلم های صامت اولین روزهای اختراعش را می گذارند. اولین فیلم انیمیشن دو بعدی توسط «چارلز ـ امیل ریناد» اختراع شد و او خود مخترع دستگاه Praxinoscope، یک نوع سیستم انیمیشن که حلقه هایی از ۱۲ تصویر را بکار می برد.

اولین انیمیشن تمام رنگی یک انیمیشن دو بعدی بود که در سال ۱۹۳۲ با عنوان گلها و درختان توسط کمپانی دیزنی ساخته شد ، ولی شروع دوران طلایی انیمیشن درسال ۱۹۳۷با پخش انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله توسط کمپانی دیزنی انجام گردید .

در سال ۱۹۳۰، استودیوهای والت دیزنی ۱۲ اصول پایه برای ساخت انیمیشن ارائه دادند

  1. انعطاف بخشیدن به اشکال شکل برای مشخص کردن ماهیت حرکت
  2. حرکت به عقب برای تأکید بر حرکت به جلو (دورخیز)
  3. ستقرار دوربین برای نمای بهتر
  4. دو پروسه بنیادین برای ساخت انیمیشن
  5. هیچ عملکرد و حرکتی بطور ناگهانی متوقف نمی شود
  6. هموارکردن حرکات واجد نقطه شروع و پایان هست که با فاصله دادن بین آنها کنترل می شوند
  7. طراحی مسیر حرکات، قوس و کمانها
  8. اقدامات ثانویه از قبیل ایجاد هماهنگی بین تصاویر و حرکات آنها
  9. تنظیم زمان و عملکردها برای ایجاد توهم لازم در حرکت (خطای دید)
  10. کاریکاتوری کردن زمان و اعمال
  11. قابلیت نقاشی و طراحی خوب، مهمترین اصل برای یک انیماتور خوب است
  12. چنانچه کاراکترها آنطور که باید و شاید پرداخت نگردند، تلاش بی فایده بوده است

«جین دیچ» باتجربه، دو اصل دیگر را هم به اصول فوق افزوده است وزن و حجم از اهمیت خاص برخوردارند ، اینکه کاراکترها را هنرپیشه های حقیقی فرض کنیم.

 

انیمیشن دو بعدی

امروزه انیمیشن در دنیا طرفدران و هواداران بسیار زیادی دارد و یکی از صنعت های مهم درآمدزا می باشد که برای صدها هزارنفر در دنیا ایجاد اشتغال نموده است .
اجرای یک انیمیشن دو بعدی حرفه ای نیاز به مهارت های بسیار و تجربیات بالایی نیز دارد. گروه هنری اپیزود فیلم همیشه بر این تلاش بوده است تا بتواند با بهره گیری از افراد حرفه ای و مجرب به بالابردن سطح کیفیت انیمیشن کمک کند و بتواند باعث ارتقای این صنعت در کشور عزیزمان ایران بشود .

انیمیشن ، چه در فیلم های انیمیشن ، چه در بازی های رایانه ای و چه در تبلیغات، بازار کاری ویژه را داراست .
خوشبختانه گروه هنری اپیزود فیلم این نوید را می دهد که با به کارگیری تیم ایده پردازی و اجرایی قوی خود توانایی کامل این را دارد تا در حوزه های مختلف انیمیشن شامل فیلم های سینمایی ، بازی های رایانه ای ، مستندها و تیزر های تبلیغاتی خدمات خود را به بهترین نحو و نزدیک به استاندارهای روز دنیا انجام دهد .
شما می توانید با دیدن نمونه کارهای انیمیشن ما در قسمت نمونه کارها بخش کوچکی از توانایی گروه هنری اپیزود فیلم در ساخت انیمیشن را مشاهده نمایید .

منبع: ساخت انیمیشن دو بعدی

تدوین فیلم کوتاه

تدوین فیلم کوتاه

فیلم کوتاه زاده ی اولیه ی سینماست . سینما با فیلم کوتاه زاده شد . برادران لومیر نخستین فیلم هایشان را در ۲۸ دسامبر سال ۱۸۹۵ در گران کافه ی پاریس به نمایش عمومی در آوردند . در واقع فیلم های لومیرها رویایی بود که عینیت می یافت ، خوابی که تعبیر می شد ، رویا و خوابی که دیگر متعلق به فرد نبود و گروهی شده بود . ورود قطار به ایستگاه ، غذا دادن به بچه ، خروج کارگران از کارخانه ی لومیر و باغبان آبپاشی شده . اولین فیلم های کوتاه هستند که پایه و اساس فیلم و سینما را ریختند .

فیلم کوتاه شامل کوتاه داستانی ، کوتاه مستند و کوتاه پویانمایی (انیمیشن) است. فیلم های کوتاه داستانی در زمان محدود و با لوکیشن ، آدم ها و فضای محدود ، داستانی را شرح می دهند که البته این داستان سرایی کوتاه دارای مؤلفه های یک داستان سامان یافته نیز است. کوتاه پویانمایی (انیمیشن) غیر از کارتون، شامل کوتاه عروسکی و کوتاه زنده بوده و کوتاه مستند از نظر موضوعی شامل مستند آموزشی ، مستند آیینی، مستند بوم شناسانه، مستند تاریخ نگار ، مستند تبلیغی ، مستند پژوهشی ، مستند شکل گرا، مستند جنگی ، مستند سیاحتگر ، مستند شاعرانه ، مستند شرح حال ، مستند علمی ، مستند قوم نگار ، مستند گزارشی ، مستند مردم شناسانه ، مستند واقعه نگار ، مستند وضعیت نگار ، مستند هنرشناسانه و … است .
فیلم کوتاه مطمئن ترین آزمایشگاه تجربی برای برخوردار شدن از چیرگی و مهارت عملی و ذهنی ست. برخی از فیلمسازان سینمای حرفه ای ابتدا از فیلم کوتاه آغاز کرده اند. در کشور ما فیلمسازانی چون «امیر نادری ، کامران شیردل، منوچهر طیّاب، خسرو سینایی، ناصر تقوایی ، کیانوش عیاری ، پرویز کیمیاوی» و بسیاری دیگر ، از فیلم کوتاه آغاز کردند. «عباس کیارستمی» که اکنون نخل طلای جشنواره ی کن را دارد، نیز با ساخت فیلم کوتاه فعالیت خود را آغاز کرد.

تدوین فیلم کوتاه

تدوین فیلم کوتاه

با تولید ابزار و ادوات ، تولید فیلم کوتاه هر ساله در کشور ما آمار بالایی می یابد. هر ساله هزارها فیلم کوتاه تولید می شود. بسیاری از این فیلم ها به سبب این که ارزان تولید می شوند و برگشت سرمایه مسئله ی اصلی شان نیست،  جریان اصلی از نظر اقتصادی در حاشیه تولید فیلم قرار دارند. حرفه ای نبودن تعداد بسیاری از آن ها در شهرستان های دورافتاده، باعث می شود این فیلم ها از منظر و زاویه ی تازه تر و بکرتری به اجتماع و مسایل آن نگاه کنند و مسایل اجتماعی و سلیقه های هنری به شکل خام تر و متنوع تری در آن ها انعکاس یابد. از این نظرگاه فیلم کوتاه منبعی غنی برای مطالعات جامعه شناختی و زیبایی شناختی می تواند باشد. به طبع تعدادی از جوانانی که امروز فیلم کوتاه می سازند، فیلمسازان آینده ی کشور خواهند بود.
یکی از مهمترین بخش ها در فیلم کوتاه به غیر از فیلمنامه و کارگردانی تدوین مناسب یک فیلم می باشد . گاها ما دیده ایم که یک فیلم نماهای بسیار خوب و بازی های درستی را داراست اما فیلم ، فیلمی است که از ریتم می افتد و گاها باعث خستگی مخاطب می شود که این امر در فیلم کوتاه متاسفانه زیاد رخ می دهد.
گروه هنری اپیزود فیلم خوشبختانه با در اختیار داشتن تدوین گرها ی حرفه ای و مجرب این را قول به فیلمسازان کوتاه و جوان می دهد که با تدوینی جذاب و خوش ریتم باعث بالا بردن کیفیت و در نتیجه بهتر دیده شدن فیلم ها بشود . این گروه افتخار این را دارد که توانسته است بیش از ده ها  پروژه تدوین فیلم کوتاه را داشته باشد .

منبع: episodefilm

آموزش فیلمبرداری ورزشی

آموزش فیلمبرداری ورزشی

در این مقاله قصد داریم به آموزش فیلمبرداری ورزشی بپردازیم .

آیا شما به دنبال گرفتن فیلم ورزشی بهتر و تاثیر گذار تر هستید ؟

بهتر است بدانید فیلمبرداری ورزشی به شما فرصت های زیادی برای گرفتن فیلم های دراماتیک و زنده را می دهد . ممکن است برای هر فیلمبرداری یک عمر ، خلق چنین اثری طول بکشد . هیچ زمینه دیگری در فیلمبرداری مانند فیلمبرداری ورزشی به شما خلق فرصت های منحصر به فرد و سرشار از هیجان و ترکیب رنگ های مختلف را نمی دهد . مدام تمرین کنید و نسبت به خود اطمینان کامل داشته باشید که در زمان انجام بازی بزرگ ، شما کاملا آماده ثبت اتفاقات هستید.

یکی از موارد آموزش فیلمبرداری ورزشی این است هنگام فیلمبرداری چیزهای متفاوتی را امتحان کنید . چند سال پیش چند فیلمبردار از یک مجله آمریکایی سعی کردند چیزهای متفاوتی از فوتبال را در فیلم های خود ارائه دهند . آن ها با قرار دادن لنزی که زمین را انتهای سطح قرار می داد و با چند زاویه جدید توانستند داستان جدیدی را ارائه دهند . اما در هر رویداد امکانات جدیدی وجود دارد . شما هم سعی کنید پس زمینه جدید ، زاویه جدید و امکانات جدید را امتحان کنید. لازم نیست برای فیلمبرداری ، ورزش حرفه ای را انتخاب کنید . حتی می تواند فیلم های شما از یک مدرسه فوتبال باشد . ولی با زاویه و ایده جدید . با تلاش برای ثبت چیزی متفاوت ، شما خلاقیت خود را رشد می دهید . این همان چیزی است که همه از آن برخوردار نیستند.

محیط اطراف را فراموش نکنید…

آیا محیطی که در آن قرار گرفته اید یک استادیوم پر طرفدار در حال تشویق است ؟

قبل از شروع بازی فرصت مناسبی برای فیلمبرداری از طرفداران واقعی و نشان دادن روحیه تیم است . حتی پس از بازی نیز محیط  اطراف را فراموش نکنید . اگر از یک لنز گسترده تر مانند ۱۰٫۵ mm یا حتی ۱۴ mm از زاویه بالا استفاده نمایید ، می توانید در یک شات کل ورزشگاه در حال تشویق را نشان دهید .

تجهیزات

اغلب این سوال پرسیده می شود که چرا فیلمبرداران ورزشی تجهیزات زیادی با خود حمل می کنند ؟

در حال حاضر جلیقه برای حمل لنزها و دسترسی سریع به آن ها مناسب نیست . ترجیح می دهم از یک سیستم تسمه خوب که به صورت کمربند و دارای شش جلد است استفاده نمایم. سیستم کمربند این اجازه را می دهد که با سرعت بالایی لنز ها را عوض کنید . همچنین برای فلش ها مکان مناسبی در آن تعبیه شده است . جلد چرمی آن برای محفوظ ماندن لنز ها از باران مناسب است . بعضی از شرکت ها برای فیلمبرداران ورزشی “کیسه حاشیه” ارائه داده اند . این کیسه ها بسیار مناسب است . برای تهیه کیسه مناسب خود به فروشگاه های دوربین های تخصصی سری بزنید .

آموزش فیلمبرداری ورزشی

آموزش فیلمبرداری ورزشی

گلس

یکی از موارد آموزش فیلمبرداری ورزشی ، استفاده از گلس مناسب است . فیلمبرداری ورزشی بر خلاف دیگر سبک های فیلمبرداری به بزرگترین و گران قیمت ترین تجهیزات فیلمبرداری نیاز دارد . تا به شما اجازه شات در هر نقطه از ورزشگاه را بدهد . گاهی اوقات برای داشتن فیلم با کیفیت بالا می توانید ازتنظیمات ISO استفاده نمایید .

بررسی فیلم

شما نباید بعد از گرفتن هر فیلم ، فیلم را بررسی کنید . این کار اشتباه است .

اول به این دلیل که به اعتماد به نفس شما آسیب می زند .

دوم به این دلیل که ممکن است موقیعت خوبی را از دست بدهید .

هنگامی که شما از فوتبال فیلمبرداری می کنید و به نکته ای معطوف شده اید ، بنابراین شما باید پا به پای بازی حرکت کنید . لذا برای بررسی فیلم خوب بعدا وقت کافی خواهید داشت .

دوربین های ورزشی

  1. دوربین «H9R» از سری اکشن کمرا، ساخت شرکت «اکن» (Eken) است که با ویژگی‌هایش توانسته در بین غول‌هایی مانند GoPro خودی نشان دهد. امروزه دوربین‌های ورزشی بیش‌ازپیش محبوب شده‌اند و جایگاه خاصی را در زندگی مهیج تک‌تک ما پیدا کرده‌اند. به دلیل امکان صدمه‌دیدن چنین دوربین‌هایی، شرکت‌ها سعی دارند محصولاتشان را با بدنه‌ای مقاوم عرضه کنند. این دوربین به‌تنهایی ضدآب نیست؛ اما از یک کیس ضدآب بهره‌مند‌ است که می‌تواند تا عمق ۳۰متری مقاومت کند. این دوربین باکیفیت ۴K و ۲۵ فریم در ثانیه جای سوالی باقی نگذاشته و توانسته توانایی‌های بالای خود را با ثبت تصاویر با رزولوشن عکس ۱۲مگاپیکسلی، به رخ رقیبان بکشد. زاویه‌ی دید در دوربین‌های ورزشی بسیار مهم است و شرکت اکن با درک این مسئله، زاویه‌ی دید ۱۷۰درجه‌ای را برای H9R تدارک دیده است تا در یک شات، فضای وسیعی پوشش داده شود. این دوربین ورزشی به صفحه‌نمایشی ۲اینچی مجهز شده است که کنتراست و روشنایی خوبی دارد. یک باتری ۱۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برای دوربین اکن در نظر گرفته‌ شده است که تا ۵۰ دقیقه با کیفیت ۴K ثبت لحظات پرجنب‌وجوش شما را امکان‌پذیر کرده است. اتصال وای-فای و کارت حافظه‌یMicro SDHC دیگر مشخصات این دوربین هستند.
  1. دوربین فیلمبرداری ورزشی ایی مدل Travel Edition توانایی فیلمبرداری با کیفیت نسبتا بالا و عکسبرداری با کیفیت قابل قبول در یک پکیج کوچک باعث محبوبیت بالای این دوربین ها در بین ورزشکاران، طبیعت دوستان و ماجراجویان شده است. البته مسلما اولین اسمی که با ذکر عنوان دوربین‌های ورزشی یا همان اکشن کمرا به ذهن همه خطور می‌کند Gopro است. شرکتی که در سال ۲۰۱۵ نسل هشتم دوربین های ورزشی خود را روانه بازار ساخت. سری Travel Edition یک بسته بندی از همین دوربین ها است که همراه آن یک مونوپاد جمع و جور و سبک وجود دارد و به راحتی قابل حمل است. این مونوپاد دارای یک گیره نگهرادنده برای اتصال به کمر یا کوله است که می‌توان به آن ریموت کنترل بی‌سیم برای دوربین را هم نصب کرد. دوربین های ورزشی امروزه به عنوان یکی از کالاهای جذاب پرطرفدار برای مردم، مخصوصا قشر جوان، به خوبی شناخته شده‌اند. توانایی تولید تصاویر بسیار زیبا با میدان دید گسترده و کمی اثر Fisheye از ویژگی‌های بارز تصاویر ثبت شده توسط این دوربین ها است. این دوربین ها که اکثرا در مقابل آب مقاوم هستند می توانند تصاویری را ثبت کنند که تا پیش از ورود این دوربین های مقاوم و کوچک به ثبت نرسیده بود.
  2. Cycliq Fly12؛ بهترین انتخاب برای دوچرخه سواری ، دوربین ورزشی Cycliq Fly12 یک دوربین ورزشی مناسب برای دوچرخه سواری است. شما می توانید به راحتی این دوربین را در قسمت جلوی دوچرخه خود سوار کنید و با آن با دوچرخه خود به هر کجا که می خواهید بروید.از مشخصات فنی این دوربین کیفیت فیلم برداری ۱۹۲۰ X 1080 HD و قابلیت فیلم برداری ۱۰ ساعت را می توان نام برد. این دوربین دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است و هم چنین ضد آب است. Cycliq Fly12 هم چنین سیستمی دارد که هنگامی که شما به دیگر دوچرخه سواران بیشتر از حد مجاز نزدیک شوید به شما هشدار می دهد. این سیستم هشداردهنده توسط اپلیکیشنی که بر روی گوشی هوشمند نصب می شود اداره خواهد شد.

 

 

  1. Tom Tom Bandit؛ بهترین گزینه برای فیلم برداری در حرکت ، این دوربین ورزشی که محصول شرکت Tom Tom است با نام Bandit Bike Pack ارائه شده است. رزولوشن تصویر این دوربین ۲۱۶۰ x 4096 است و حالت های ویدئویی ۷۲۰p,1080p,2160p را پشتیبانی می کند. این دوربین ضد آب است و عمر باتری آن نیز ۳ ساعت است. این دوربین همان طور که از نامش نیز پیداست برای دوچرخه سواری گزینه بسیار مناسبی است و در حرکات شدید میزان لرزش را تا حد امکان کاهش می دهد.
  1. ActiveOn CX؛ بهترین گزینه برای فیلمبرداری در شب ، این دوربین که محصول شرکت Activation است با نام active CX ارائه‌شده است. حداکثر رزولوشن تصویری این دوربین ۱۹۲۰X1080 است و توانایی فیلم برداری با رزولوشن ۱۹۲۰ X 1200 پیکسل را دارد. نوع حسگر دوربین CMOS است و کیفیت دوربین نیز ۱۶ مگا پیکسل است. این دستگاه با کارت های حافظه Micro SDHC و Micro SDXC سازگار است و ظرفیت داخلی آن نیز ۶۴ گیگابایت است. این دوربین به دلیل تفاوت در نوع حسگر، یعنی حسگر CMOS برای فیلم برداری در شب بسیار مناسب است.
  1. Garmin Virb XE؛ بهترین دوربین برای فیلم برداری زیر آب ، این دوربین تا عمق ۵۰ متر زیر آب به‌راحتی می‌تواند فیلم برداری کند. کیفیت فیلم برداری دوربین ۱۰۸۰P 60 فریم بر ثانیه است. از دیگر مشخصات فنی این دوربین ورزشی می توان سنسور GPS با حساسیت بالا، قابلیت عکاسی با کیفیت ۱۲ مگا پیکسل، قابلیت صدابرداری وایرلس، اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi، رابط USB2.0، مقاومت در برابر دما، عمر باتری ۲ ساعت در فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰P و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت را می‌توان نام برد.
  1. Drift Stealth 2؛ بهترین برای کوه‌نوردی ، Drift Stealth 2 یکی از بهترین های دنیای دوربین های ورزشی است و بسیاری از منتقدان آن را یکی از رقبای اصلی GoPro می‌دانند. این دوربین مجهز به لنز ۱۳۵ درجه ای درجه ۷ آلمانی است. از مشخصات فنی این دوربین می توان سنسور CMOS 1.3 inch، فرمت های فیلم برداری ۱۰۸۰,۹۶۰,۷۲۰، فیلم برداری slow-motion به‌صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه را نام برد. این دوربین به این دلیل برای کوه نوردی مناسب است چون در برابر آب و گرما مقاوم نیست و می توان در کوه نوردی که عامل آب تقریباً نمی تواند کوه نورد را آزار دهد استفاده کرد.
  1. ISAW Edge؛ بهترین گزینه برای پس‌انداز کردن پول ، این دوربین اکشن یا ورزشی بسیار کوچک و سبک و مقرون‌به‌صرفه است. از مشخصات فنی این دوربین ورزشی رزولوشن فیلم برداری Full HD 1080P، حسگر CMOS با رزولوشن عکس برداری ۱۲ مگا پیکسل، زاویه دید ۱۵۰ درجه، دارای LCD تمام‌رنگی ۱٫۵ اینچی، دارای Wi-Fi و امکان کنترل از راه دور، امکان فیلم برداری Time-lapse، باتری جداشدنی و امکان کار تا ۱۰۰ دقیقه و منو آسان آن را می توان نام برد. قیمت
  1. GoPro Hero4 Session؛ بهترین گزینه برای تازه‌کارها ، کمپانی GoPro همیشه بهترین ها را درزمینهٔ دوربین ورزشی ارائه کرده است و در خوب بودن محصولات آن هیچ شکی نیست. دوربین ورزشی GoPro Hero4 Session یکی از دوربین‌های کوچک و سبک این کمپانی است. از مشخصات فنی این محصول بسیار با کیفیت می‌توان ضد آب بودن تا عمق ۱۰ متری، سازگاری با تمام تجهیزات GoPro، توانایی فیلم برداری تمام اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، تصاویر اچ‌دی با نرخ ۱۰۰ فریم در ثانیه و ۱۴۴۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و عکس‌برداری ۸ مگاپیکسلی در حالت‌های مختلف عکس تکی، عکس‌های پشت سر هم را نام برد.

آموزش فیلمبرداری ورزشی

  1. Panasonic HX-A1ME ؛ بهترین دوربین برای سفر ، این محصول پاناسونیک نسبت به تمام رقبای خود بسیار متفاوت طراحی‌شده است. این دوربین توانایی ضبط فیلم ۱۰۸۰p و ۴k را دارد و هم چنین قابلیت اتصال به Wi-Fi و NFC را برای به اشتراک‌گذاری تصاویر دارد.
  1. GEONAUTE G-Eye 2؛ دوربین مناسب و قوی ، این دوربین از نظر بدنه بسیار قوی است و ضد آب است. از مشخصات فنی این دوربین می‌توان فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰P HD با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰P، قاب ضد آب و اپلیکیشن اندروید این دوربین برای کنترل را می توان نام برد.
  1. Veho Muvi K-Series K-2NPNG ، این دوربین از ظرفیت باتری بسیار بالایی برخوردار است و شما می توانید ساعت‌ها ...
ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> سایت اپیزود فیلم